Rise-n-shine

Merk WaterReijk

Toeristisch merk Steenwijkerland

waterReijk-logo's

Klant: Marketing Oost
Project: Nieuw toeristisch merk

In 2009 werd er een pitch uitgeschreven om de naam Kop van Overijssel een internationale naam te geven. Deze pitch hebben wij gewonnen en hebben het concept verder uitgewerkt.

Opdracht pitch

De punten waar het merk aan moet voldoen:

Kwaliteit van dit gebied weergeven
Zowel nationaal als internationaal (uitspreekbaar) bruikbaar zijn
Duo-branding met Nationaal Park Weerribben-Wieden in woord en beeld
Moet multimediaal kunnen worden ingezet

Concept

  • WaterReijk – is niet een woord maar een naam met meerdere begrippen.
  • Zo wordt er wel meer gebruik gemaakt van zulk soort namen zoals Google, baderi, fristi of restaria.
  • WaterReijk krijgt door zijn eigenzinnige spelling een eigen karakter en blijft op die manier bij mensen in gedachten hangen
  • Water en Reijk hebben een gelijke verdeling/waarde
  • Water – spreekt voor zich, dorpen, steden, bossen en weilanden zijn verbonden door water.
  • Reijk – rijkelijk… voorzien van bos, weilanden, authentieke  dorpen, steden etc.
  • rijkelijk… in de zin van kostbaar, welvoorzien,  werkgelegenheid en recreatie
  • Bereik centraal gelegen tussen het noorden en midden van Nederland
  • Handreiking naar Nederland of zelfs verder
  • Weerribben Wieden –  als gebiedsaanduiding, duo-branding met de otter in het beeld.
  • Nadruk op natuur